Este o etapa in care copilul, desi este inca foarte centrat pe nevoile sale, devine mai cooperant, mai interesat de interactiunile sociale si cu o capacitate mai mare de a avea rabdare, de a-si amana dorintele. Cu toate acestea frustrarile sunt inca resimtite puternic emotional. Copilul de la grupa mica se ataseaza puternic de educatoarea sa, pe care o percepe ca substitut al mamei, ancora sa emotionala in mediul nefamiliar al gradinitei.
Tipul fundamental de activitate: jocul care ii permite sa experimenteze diferite roluri.
Tipul de relatii si de comunicare: este interesat , mai ales, de interactiunea cu adultii. Este capabil din ce in ce mai mult sa imparta si sa isi astepte randul, ceea ce il ajuta sa stabileasca relatii pozitive cu ceilalti copii din jurul sau. Face mari progrese in a-si exprima verbal trairile si nevoile. Intra in perioada “de ce”. De asemenea, este posibil sa inceapa sa se balbaie din cauza diferentei dintre fluxul gandurilor si posibilitatea de a si le exprima fluent.
Inteligenta cognitiva:
Inteligenta multipla:
Poti veni in intampinarea nevoilor lui daca: