Copilul cu varsta cuprinsa intre aceste limite isi dezvolta simtul moralitatii si devine preocupat de aplicarea regulilor, atragand atentia celor din jur atunci cand nu le respecta, desi el mai poate avea obiceiul sa triseze sau sa minta pentru a evita consecinte neplacute. Copilul este capabil sa se puna in locul altei persoane pentru a intelege perspectiva ei, ceea ce il ajuta sa devina empatic. E inca posesiv cu lucrurile sale, desi ii place sa faca schimburi. Incepe sa resimta emotional noua etapa in care va intra: cea a scolarizarii. Aceasta atrage dupa sine curiozitate, entuziasm, dar si temeri.
Tipul fundamental de activitate: joaca care se desfasoara pe baza de reguli si care are un obiectiv final. Incep sa conteze si activitatile care intaresc achiziitile necesare la scoala.
Tipul de relatii si de comunicare: se desprinde cu usurinta de parinti. Aplica formele de politete si tine ca si ceilalti sa le aplice in relatie cu el. Devine interesat sa cunoasca cat mai multe aspecte ce tin de viata personala a persoanelor cu care interactioneaza. Isi exprima dezacordul fata de comportamente incorecte. Vorbeste cursiv si din ce in ce mai corect gramatical.
Inteligenta cognitiva:
Inteligenta multipla:
Poti veni in intampinarea nevoilor lui daca: